Weekend warto choć w części poświęcić na samokształcenie i doskonalenie umiejętności zawodowych. Proponujemy naukę jazdy niemieckim czołgiem Pz. Kw. III. Masa 22 tony, sześciobiegowa skrzynia biegów, prędkość maksymalna 25 km/h, zużycie paliwa nie powinno przekraczać 5,5 litra… na kilometr.
“Ruszać należy z drugiego biegu. Bieg pierwszy zasadniczo przeznaczony jest do przebywania przeszkód i bardzo ciężkiego terenu. Nie wolno przekraczać 3200 obr.jmin., najlepiej jechać na 2600 obr./min. Silnik nie ma regulatora. Kierowca sam musi pamiętać, że silnikowi nie wolno dawać zbyt dużych obrotów. Przy jeździe z góry, gdy hamuje się silnikiem, wskazania licznika obrotów nie powinny przekraczać 2200?2400 obr./min. W czasie jazdy należy od czasu do czasu poruszyć rączką filtra olejowego. W czasie jazdy nawprost obie dźwignie kierownicze są lekko nachylone do przodu. W razie poślizgu hamulców skrętu (kierowniczych) ? opuścić w dół dźwignię sprężyn hamulców. Znajduje się ona na prawo przed kierowcą przy ścianie przedniej czołga.”
Więcej w zeszycie 5 “Nauki o sprzęcie” wyd. Centrum Wyszkolenia Broni Pancernych, Modlin 1939. Całość przeczytasz za darmo w Internecie na www.szukajwarchiwach.pl
1072/0 Związek Walki Zbrojnej – Armia Krajowa Okręg Lublin, sygn. 3
RK
69.